wie, wat, hoe en waarom is Tabeau?
Tabeau stelt vragen, luistert en ondersteunt waar nodig. Als branding bondgenoot zetten we mensen aan het denken. We laten zien hoe het anders en beter kan. Om dat voor elkaar te krijgen gaan we zelf natuurlijk ook met de billen bloot.
maar wie zit er nu achter?
Hi! Ik ben Yma Garay
In mijn zoektocht naar betekenis in het concepting en brandingvak is Tabeau geboren.
Na goed wat graafwerk ontdekte ik waar ik écht van toegevoegde waarde kan zijn en een maatschappelijke bijdrage kan doen.
Én waar mijn branding hartje sneller van gaat kloppen.
Namelijk:
Lastig te bespreken thema’s en onuitgesproken gedachten. Dat wat schuurt op een positieve manier belichten.
Maar waarom dan?
Ik zie dat veel onbesproken blijft door schaamte.
Dit heeft gevolgen voor hoeveel er over bekend is. En dat heeft weer tot gevolg dat er onbegrip over is of onwetendheid. Dat is zonde, toch?
Wist je bijvoorbeeld dat..
- iedereen aambeien heeft?
- de g-spot een deel van de clitoris is?
- je na de dood voor nieuw leven kunt zorgen door composteerbare doodskisten?
Ook bij gevoelige onderwerpen is het wiel al eens uitgevonden, maar de bouwtekeningen worden in mijn ogen te weinig gedeeld. Laten we daar verandering in brengen!
Oh ja.. en ik krijg jeuk van preutsheid.
Het opzoeken van de schurende randjes komt natuurlijk niet uit de lucht gevallen!
Mijn afstudeerproject in 2012 is er een voorbeeld van. Ik onderzocht de controverse rondom het vrouwelijk naakt in de kunstgeschiedenis en vertaalde het vervolgens richting een fotoserie.
Een fotoserie die overigens hilarisch genoeg tijdens de Dutch Design Week verwijderd werd. Kortom, de geschiedenis herhaalde zich.
Daar is het natuurlijk niet bij gebleven. Waar dit een autonome fotoserie was is er in de jaren erna vooral gericht op de branding/marketing/concepting van diverse bedrijven.
Alles wat met ziekte en dood te maken heeft wordt in een klinisch of sober jasje gestoken.
Het is al vervelend genoeg. Moet alles er omheen dan ook altijd triest zijn?
Als er gekeken wordt naar de merken van sekswerkers, dan slingeren standaard de krullen en kantjes je om de oren.
En denk vooral ook eens aan hoe vrouwen standaard worden afgebeeld op de verpakking van latex kleding. Ik zag vooral een verouderde en stoffige aanpak.
Waarom wordt er steeds hetzelfde template gebruikt? Als er zoveel meer onderscheidende manieren zijn om je merk op de kaart te zetten?
Oké, dan nu écht met de billen bloot
een greep uit mijn eigen taboes
lievelingsspeeltje: satisfyer 🧡
in het bezit van een steeds terugkerende baardhaar 🧔🏼♀️
heb geregeld tijd en ruimte voor mezelf nodig 😴
traditionele genderrollen zijn bij ons thuis omgedraaid 🔨🥘
vond bouquetreeksen opwindend📚
Meer weten? Volg de socials voor meer.
En durf je ook die van jou te delen?
onze kernwaarden
In alles wat we doen zouden onze kernwaarden al voelbaar moeten zijn, waardoor we ze hier niet expliciet hoeven te benoemen. Maar toch doen we het nog eventjes, mocht het je tussen alle regels door toch ontgaan zijn. Doen we gewoon! Deze kernwaarden verklaren waarom er zaken op een bepaalde manier binnen Tabeau gedaan worden.
Good vibes only
Precies! Tabeau benadert taboes met een positieve insteek. Wij verspreiden good vibes only. Vanuit een optimistische blik, waar alles mogelijk is, ligt onze focus op het inspireren en amuseren. Niet op het aanvallen of polariseren.
Seek to understand
Tabeau staat open voor onderwerpen die anderen mogelijk vermijden. We willen begrip kweken. Dit betekent ook dat geen vraag of onderwerp ons te gek is. Wij luisteren, vragen en ondersteunen waar nodig. Gooi het maar op tafel. Niks is te gek. Dat hoort er bij. Jij hoort erbij. Mooi hè?
Kleur bekennen
Het kan en het mag. Daar heb je een beetje lef voor nodig. Je mag het achterste van je tong laten zien. Luchtig en met lef.
We houden niet van schreeuwen, maar laten wel graag een goed gesprek op gang komen.
All-round
We leggen bloot waar anderen misschien liever een handdoekje voor houden. Tabeau kijkt, voelt, leest en graaft waar nodig/gewenst. Wat we ontdekken vertalen we in iets moois. Wij kunnen alles, want we hebben alles in huis. Van het (im)perfecte plaatje tot aan jouw manifest. Van conceptontwikkeling tot campagne. We draaien niet rond de pot, maar laten alles wel om jou draaien.
En waarom wordt de rest dan in de 'we' vorm geschreven?
Nou.. om de simpele reden. Tabeau doe en ben ik niet alleen. Het gedachtegoed is in samenwerking gecreëerd. Tabeau is dus groter dan ik zelf. Laat ik het team van ondernemers vooral even voorstellen aan de hand van hun taboes:
team taboe troetelaars
Tom Loois
specialist seksualiteit
zijn taboe:
praat met gemak over hoe prettig een vinger in je anus is, maar praat minder gemakkelijk over zijn gevoel.
Tessa Schnater
visual designer
haar taboe:
raakt overprikkelt bij het minste of geringste. Zelfs bij het doen van boodschappen.
Elaine Meys
master conceptdenker
haar taboe:
zonder medicatie is haar hoofd een groot pretpark met nét wat teveel achtbanen.
Levy Verhagen
web developer
zijn taboe:
woont aan de andere kant van de wereld en omarmt daar egoïsme. zelfzorg geeft hij prioriteit, zonder toe te geven aan maatschappelijke verwachtingen.
Gerrit Dragt
acteur - rollenspellen
zijn taboe:
komt vaak bescheiden over, maar eigenlijk is 'ie een ontzettende aandachtsjunkie.
Antje Veld
copywriter
haar taboe:
je mag alles aan haar vragen, behalve haar schermtijd.
Syair Jansen
HR professional
arbeids- & organisatie psycholoog
zijn taboe:
komt uit een gezin waarin seksueel misbruik plaatsvond, waar weinig over gesproken wordt.
Bridget Diekmeier
student communicatie
haar taboe:
heeft een museumwaardige collectie aan Playboys gespaard.
Guusje Breuer
student communicatie
haar taboe:
Haar avondroutine? Tandenpoetsen, skincare.. en 6 keer checken of haar deuren wel op slot zitten, haar pasjes en sleutels op hun plek liggen en checken of het gas uit staat.
Isi Muylkens
student communicatie
haar taboe:
komt uit een familie die tatoeages verschrikkelijk vindt. Maar haar lichaam is als een tekenboek vol tattoos van herinneringen, trauma en verveling.
Yentl Schmeitz
student communicatie
haar taboe:
alhoewel ze vaak zo open mogelijk is over haar menstruatie, betrapt ze zichzelf erop dat ze toch zo onopmerkelijk mogelijk haar maandverband meesmokkelt naar de wc.
Schrijf je in voor exclusieve Titbits!
Oftewel de tabeau nieuwsbrief voor een onthullende kijk op taboes en conceptontwikkeling!
tabee!
tabeau
dé branding bondgenoot voor bedrijven rondom gevoelige onderwerpen
KvK 67 18 25 34
Hurksestraat 19
Eindhoven
ons nie bellen,
maar mail gerust!
Volg je ons?
© 2024 tabeau | privacyverklaring