strategisch branding traject
the whole shebang
Hé, daar ben je!
Ligt jullie échte merkverhaal verborgen onder lagen van stilte of ongemak? Bij Tabeau willen we die lagen van stilte en ongemak afpellen. En doen we een pracht van een onderscheidend merkconcept uit de handdoekjes.
Wat we ontdekken vertalen we in iets moois. Wij kunnen alles, want we hebben alles in huis. Van het (im)perfecte plaatje tot aan jouw manifest. Van conceptontwikkeling tot campagne. We draaien niet rond de pot, maar laten alles wel om jou draaien.
het proces
Elk proces is nét eventjes anders. 'The Whole Shebang' vergt maatwerk, maar áls we het proces dan schetsen voor meer duidelijkheid, dan ziet het er als volgt uit:
begroeten
is het een match?
Swipen we elkaar zakelijk gezien naar links of rechts? Dat is toch fijn om te weten, vóórdat we figuurlijk uit de kleren gaan.
Tijdens een (online) kennismakingsgesprek bespreken we:
- waar de organisatie staat
- wat de doelen, wensen en verwachtingen zijn
- wat wij kunnen betekenen
- hoe we te werk gaan
- of er een wederzijdse klik is
Is er een match? Dan ontvangen jullie een planning en investeringsoverzicht.
boe
handdoekjes af, met de billen bloot!
Na een 'GO!' op de investering duiken we vuist diep jullie bedrijf in. Tabeau kijkt, voelt, leest en graaft waar nodig/gewenst. Door observaties, meelopen in jullie bedrijf, opdrachten, gesprekken, extern onderzoek en meerdere brainstorm-/strategiesessies prikken we net zo lang tot jullie met je merkverhaal écht kleur bekennen.
We graven tot er unieke kernwaarden geconcretiseerd zijn en er een visie is geformuleerd die écht een statement maakt. Enne.. klopt jullie naam dan nog wel? We gaan door tot een sterke basis staat. Een basis die helemaal aansluit bij de wensen van de doelgroep. Een basis in tekst én beeld. Stijl, sfeer en kleur worden in een moodboard vastgelegd. Op naar de volgende stap!
beau
moooooooooooooooooooooooooi
Nu is blootgelegd wat jullie écht willen laten zien en zeggen, kunnen we de ontdekkingen vertalen in een mooooie en passende huisstijl.
Na goedkeuring van het moodboard in de vorige stap gaan we aan de slag met 3 huisstijl richtingen. Je ontvangt in de eerste ronde 3 voorstellen en er zijn vervolgens nog 3 correctierondes.
Na de keuze van jullie nieuwe spetterende logo wordt de rest van de huisstijl gefine-tuned. Dat wil zeggen dat we verder gaan met vormentaal, patronen, tone-of-voice, typografie en oneliners.
buiten
hoppaaaa de wereld in slingeren
Als een ware potloodventer slingeren we alles van binnen naar buiten: tijd om jullie verhaal met de wereld te delen.
Feest!
Om alles te bundelen ontwikkelen we een merkbijbel, waarin alles uit de voorgaande stappen samen komt.
In het investeringsvoorstel nemen we standaard social media strategie, template en passend beeldmateriaal mee. Vervolgens kijken we welke merkuitingen het beste passen bij de merkstrategie en voeren deze met liefde uit.
Denk bijvoorbeeld aan:
- marketing campagnes
- merchandise
- ruimte/interieur ontwerp
- presentatie templates
- verpakkingsmateriaal
- drukwerk
We verzorgen in deze stap de training om alle medewerkers mee te nemen in het nieuwe merkverhaal. Zij spelen een essentiële rol in het laten slagen van het merk en bij het implementeren van het merkverhaal!
bewaken
long term naaktloper
Het opbouwen van een sterk merk is niet in één keer gedaan. Pas als je jezelf en je verhaal consistent laat zien, leert de wereld je écht kennen.
In abonnementsvorm zorgen we ervoor dat je doelgroep het merk blijft zien. We blijven aan je merk werken door uitingen te blijven ontwikkelen, zoals bij stap 3 te lezen. We kunnen daarbij de social media strategie uitvoeren en voor het grootste deel uit handen nemen.
Bewaken betekent ook periodieke analyses van jullie merk en de doelen. Doen jullie nog wat/hoe jullie zeggen te doen in de merkbijbel? Moet het merkverhaal verder aangescherpt worden? Of is er een opfris training nodig? Wat er ook nodig is.. zorgen we voor!
PS Hebben jullie al een sterke merkidentiteit? Dan zijn stap 3 en 4 ook los af te nemen! Zie 'losse uitingen' in het aanbod voor meer informatie.
Enthousiast geworden?
Of heb je juist nog vragen? Kan ook! Laten we het er over hebben en onderzoeken of er een match is.
duurt laaang?
Geen traject is hetzelfde. Toch hebben we ons best gedaan om een indicatie te geven van hoe lang dit proces ongeveer kan duren. Het overzicht dat volgt is een impressie. Geen contract. Het kan dus gebeuren dat onderdelen korter of langer duren. Het belangrijkste is kwaliteit opleveren. Dat bepaalt de snelheid.
Een (zeer) ruwe schets:
wa kost da?
Oeh.. praten over geld! Weer zo'n heerlijk taboe.
'The Whole Shebang' is een uitgebreide mix van variabelen. De prijs is dus afhankelijk van een aantal factoren. Wat hebben jullie nodig? Waar staan jullie? Hoe groot is jullie droom?
De investering landt meestal tussen de € 7.000 en € 25.000. Deze investering betaalt zichzelf dubbel en dwars uit wanneer jullie verhaal begint te stralen.
Laten we er samen achter komen waar de investering voor jullie uitkomt door elkaar te spreken in een kennismakingsgesprek.
Enne... termijnbetalingen zijn zeker mogelijk. 😉
wat levert het je op?
Wat niet?
Ghe ghe.. Oké. Even serieus.
Wat levert zo’n sterke merkidentiteit met consistente uiting ervan dan eigenlijk op? Het is toch een flinke investering. Wat haal je er als opdrachtgever uit?
Door het verkennen en omarmen van een strategische benadering van het merkconcept trekt jouw taboe de aandacht die het verdient. Wat wil je nog meer? nou, wat dacht je van:
- Je hebt een stapje voor op je concurrentie.
- Je laat zien dat je met je hart voor het onderwerp hebt.
- Je gaat met de tijd mee door het belang van concepting in te zien. Daardoor val je met je onderscheidende verhaal op!
- Er onstaan betekenisvollere connecties. Mensen zien, voelen, horen je merkverhaal en voelen zich ermee verbonden (of niet, maar dan was het niet je doelgroep).
- Het is direct duidelijk waarvoor je staat.
Jouw taboe doet er toe! Het verdient publiek.
en je 'return on investment' dan?
Dit traject doorlopen jullie natuurlijk niet voor niks. Dit maakt het dubbel en dwars waard:
- Een herpositionering en verjonging kan leiden tot een verbeterde waardering van het merk. Klanten zijn dus bereid meer te betalen voor je dienst of product. Je zet je niet voor niks professioneler in de markt neer.
- Je spreekt je doelgroep beter aan. Dit kan dus leiden tot toename in ambassadeurs en terug kerende klanten. Grote kans dat je met je positionering ook afschrikt, maar dan waren dat al niet jouw klanten.
- Jij loopt voorop in innovatie en straalt dit uit. Hoppa.. nog een voordeel op je concurrenten!
En natuurlijk:
- Er komt meer aandacht voor het onderwerp van je bedrijf. Er wordt bijgedragen aan de maatschappelijke discussie.
En dit alles maakt jouw merk aantrekkelijker en je sales gemakkelijker. Maar naast sales levert het ook emotionele en maatschappelijke waarde op.
waar wacht je nog op?
Gooi maar op tafel! Niks is te gek.
tabeau
dé branding bondgenoot voor bedrijven rondom gevoelige onderwerpen
KvK 67 18 25 34
Hurksestraat 19
Eindhoven
ons nie bellen,
maar mail gerust!
Volg je ons?
© 2024 tabeau | privacyverklaring